The best way to get started is to stop talking and begin doing!
Een goede voorbereiding is het halve werk!
Het is van belang om voordat u van start gaat eerst de kansen en risico’s van potentiële markten goed in kaart brengt zodat u weet naar welke markt u het best kunt exporteren, wie uw concurrenten zijn en wat uw toegevoegde waarde is. Een gedegen marktonderzoek is hierbij de sleutel tot uw succes.
Marktonderzoeken zijn er in verschillende smaken. Afhankelijk van diverse factoren kan het marktonder- zoek zeer kort en bondig zijn, dan wel zeer uitgebreid en gedetailleerd.
Natuurlijk zult u straks op reis moeten gaan. Beurzen bezoeken, gesprekken aanknopen met potentiële partners en een kijkje nemen bij partijen die tot het laatste moment in de race zijn. Maar het eerste deel van uw onderzoek begint veel dichter bij huis, namelijk aan de vergadertafel en achter de pc op kantoor (deskresearch).
Wilt u ook goed voorbereid van start gaan? Vraag bij ons om een gratis exportscan en verzeker uzelf van een goede voorbereiding!